چرا دقت در ترجمه بسیار مهم است؟

چرا دقت در ترجمه بسیار مهم است؟

هنگامی که به سراغ خدمات ترجمه تخصصی می رویم، در بسیاری موارد، چیزی مهم تر ازدقت کار مترجم نیست. یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که وقتی شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به استخدام مترجم یا سفارش ترجمه می کند، این کار را با اعتماد کامل به این موضوع انجام می دهند که نتیجه حاصله یک کپی ترجمه شده با دقت از اسناد اصلی خواهند بود. مشتری ترجمه برای مراجعه به دادگاه، مراجعه به پزشک یا بیمارستان خارجی، عقد قرارداد و امضای توافقنامه های تجاری، تاسیس شرکت و آغاز فعالیت تجاری جدید در کشورهای دیگر، به آن وابسته خواهد بود؛ در نتیجه هر اشتباه و بی دقتی در آن می تواند اثرات و نتایج فاجعه باری به دنبال داشته باشد و مترجم باید بر حساسیت کار خود واقف باشد.
 در زیر دلایل دیگری را می خوانید که چرا یک مترجم در گروه ترجمه تخصصی بترجم دقت در ترجمه را بسیار جدی می گیرد:

  1. مردم به ترجمه تحویلی اتکا و اعتماد می کنند.
  2. مشتریان برای کیفیت هزینه کرده اند.
  3. شهرت و اعتبار خدمات دهنده ترجمه به آن بستگی دارد.

 از دیگر دلایل اهمیت دقت در ترجمه موارد زیر به تفصیل بیان می شود:

مردم به ترجمه تحویلی اتکا و اعتماد می کنند.

هنگامی که شخص یا شرکتی یک مترجم استخدام می کند، اسناد ترجمه شده را مخاطبانی از فرهنگ های متنوع مطالعه خواهند کرد. این پروژه می تواند قرارداد استخدام 300 نیروی کار جدید در کارخانه ای جدید، یا اسناد ادغام دو شرکت بزرگ برای ایجاد غول تجاری جدید باشد. پروژه مربوطه هرچه که باشد، بدون شک زندگی شخصی و حرفه ای افراد زیادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر مترجم درنهایت متنی را سرهم کند که  به درستی ترجمه نشده است، مکن است به بهای از دست دادن درآمد جدید و درنتیجه از دست رفتن مشاغل، از دست رفتن درآمدهای پایدار و حتی وارد شدن ضربه و زیان به برند و نام تجاری شرکت باشد.
بطور مثال، فرض کنید شرکتی به ترجمه قراردادی نیاز داشته باشد تا آن را برای امضا به شریک تجاری خارجی خود ارسال کند و قرارداد جدیدی منعقد شود. اگر مترجم قرارداد را با دقت ترجمه نکند، طرف مقابل به درستی نخواهد دانست که درحال امضای چه قراردادی است، و اگر اسناد حاوی خطاهای متعدد باشد، می تواند تبعات حقوقی پیچیده و پرهزینه ای در پی داشته باشد که برای هر دو طرف فاجعه بار باشد.

مشتریان برای کیفیت ترجمه هزینه کرده اند.

هر مشتری خدمات ترجمه با این اعتقاد از این خدمات بهره می برد که متن دریافتی با دقت ترجمه شده و به نیاز او پاسخ مطلوب خواهد داد. مشتریان برای کیفیت هزینه کرده اند و سزاوار کیفیت هستند. لکن اگر متنی را به دست آن ها بدهد که دارای مشکل و بی دقتی باشد، برخلاف کیفیت خواهد بود. مشتری زمان و پول خود را از دست داده و حتی ممکن است مجبور شود مبلغی نیز به مترجم دیگری پرداخت کند که صحت ترجمه را بررسی کرده و آن را اصلاح کند. ناتوانی در داشتن دقت کافی در چنین موقعیتی برای مشتری مشکل ساز خواهد بود و در نهایت سبب از دست رفتن مشتری ترجمه می شود.

شهرت و اعتبار خدمات دهنده ترجمه به آن بستگی دارد.

حسن شهرت همه ی داشته های یک شرکت است. اگر یک خدمات دهنده ترجمه به ناتوانی در انجام ترجمه دقیق مشهور شود، احتمال رکود بازار خدمات ترجمه برای وی بالا خواهد بود و حتی ممکن است اعتماد از دست رفته جبران ناپذیر باشد. چنانکه به علت شهرت منفی بعضی مترجمین، بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند با یک شرکت طرف باشد که سیستم های نظارت بر کیفیت مظلوبی را بر ترجمه های تحویلی اعمال می کند. شرکت های در جهت ساخت شهرت و اعتبار خود سالها وقت صرف می کنند و با اعتماد کردن به مترجمان متعهد و دقیق مانع آن می شوند که در یک جلسه همه آن بر باد برود.
شرکت ها با مترجمان حرفه ای همکاری می کنند تا اطمینان داشته باشند که خدمات و کیفیت لازم برای جهانی شدن و کار با مشتریان ویا کارکنان چند زبانه را دریافت می کنند. مترجمین حرفه ای برای ساخت و حفظ شهرت و اعتبار خود به کیفیت کار خود متکی هستند تا از این طریق پایگاه خود را برای جلب مشتریان بیشتر گسترش دهند. اگرچه شرکت ها و مترجمان در پروژه ها وظایف و اهداف متفاوتی را دنبال می کنند، برای اینکه رابطه کاری برای دوطرف با موفقیت پایان برسد، هر دو به دقت و کیفیت وابسته هستند.

خدمات برگزیده ترجمه

در هر موسسه خدمات دهنده ترجمه، هدفگذاری به گونه ای است که نیاز بازار و تقاضای مشتریان پاسخ داده شود. در گروه ترجمه تخصصی بترجم، سعی بر پایه گذاری خدمات ترجمه آنلاین بر مبنایی صحیح بوده است تا نیازهای مشتریان را به گونه ای مطلوب شناسایی کنیم و پاسخگو باشیم.

خدمات ترجمه در عناوین متنوعی دسته بندی میشود:

  1. ترجمه های دانشجویی
  2. ترجمه مقالات
  3. ترجمه کتاب های دانشگاهی، ادبی، علمی، کودکان و غیره.
  4. ترجمه قراردادها و متون حقوقی
  5. ترجمه متون تجاری، کاتالوگ، بروشور، دفترچه راهنما، فرمولاسیون تولید، استانداردها و غیره.
  6. ترجمه های تخصصی در زمینه های مختلف مثل پزشکی، علوم پایه، مهندسی و غیره.
  7. ترجمه شفاهی جلسات تجاری و مراجعات پزشکی بصورت حضوری یا راه دور
  8. ترجمه شفاهی همزمان سخنرانی ها و سمینارها.
  9. ترجمه ایمیل و نامه نگاری های اداری.
  10. ترجمه دستورالعمل ها و دانشنامه ها.

می بینیم که خدمات ترجمه بسیار متنوع اند و هر مشتری به فراخور نیاز خود، به نوعی خدمات با ویژگی های منحصر بفردی نیازمند است.
مطالب ما با هدف آگاهی بخشی عمومی درباره ترجمه را در سایت رسمی گروه ترجمه مدرن بترجم دنبال کنید و درصورت وجود هرگونه نیاز به خدمات ترجمه ، می توانید به صفحه سفارش ترجمه مراجعه کنید و هرگونه سوال خود را با پشتیبانی و ارسال تیکت مطرح کنید و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

 

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال دیدگاه شما

در پاسخ به